Matsedeln v.3

Hej!
Hoppas att eran ledighet har varit skön!
Jag har tänkt att förbättra matsedeln lite.
Jag kommer att skriva ut vad vi kommer att servera till frukost och mellanmål varje vecka.
Jag gör det i förhoppning att det ska underlätta och bli lättare för er att planera maten hemma.
Plus att jag ska få en överblick över vad som serveras och kunna göra en så varierad kost som det går.
På frukosten serveras alltid bröd, pålägg, mjölk och vatten, jag skriver då ut om det blir gröt, fil eller ägg till frukost. På mellanmål ska det enligt kostråden serveras någon typ av bröd, mejeriprodukt, protein och grönsaker.
Ha nu en riktigt skön helg!
/ Hanna
 

Matsedel v.3

Måndag: Frukost: Mannagrynsgröt

Lunch: Korvstroganoff, ris

Mellis: Scones, pålägg, fil

 

Tisdag: Frukost: Ägg, fil

Lunch: Lasagne

Mellis: Smoothies, smörgås

 

Onsdag: Frukost: Fil, müsli

Lunch: Fiskgratäng, potatis

Mellis: Tunnbrödsrullar

 

Torsdag: Frukost: Havregrynsgröt

Lunch: Köttgryta, ris

Mellis: Smörgås, pålägg, fil

 

Fredag: Frukost: Fil, havrefras

Lunch: Pastagratäng m. kyckling

Mellis: Smörgås, pålägg, frukt

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

prastgardenryssby.blogg.se

Hejsan! I denna bloggen kommer vi pedagoger på Prästgårdens förskola att dela med oss vad som händer ute hos oss i Ryssby. Välkomna!

RSS 2.0