Arken Mån Tis & Ons V.45

I måndags sjöng vi om färgerna "Röd röd röd är dräkten på mitt huvud röd röd röd  är dräkten som jag bär allt som är rött det tycker jag är vackert för min lilla vän är brandmannen"! osv gul kycklingen , grön jägaren, blå sjömannen, svart sotaren och vit bagaren"!
 
 
 
I tisdags sjöng vi "skrubba lille Findus med tvål och borste i en spann ingen katt i detta land ska bli så ren som han"!
 
 
 
                 
 
Idag onsdag kom vår församlingspedagog Camilla, vi började med att sjunga namnsången sedan sjöng vi "Vi tänder ljuset här mitt i huset..." sedan berättade Camilla att idag så skulle hon berätta om den allra mörkaste pärlan, den svarta pärlan!
Barnen säger att på kvällen när det är mörkt kommer månen fram! Jaa säger Camilla då ska man sova!
Camilla berättar om att det kan vara mörkt ibland och man kan vara lite ledsen, och Camilla berättar om farbrorn med sina två pojkar och den ena pojken åkte bort och att farbrorn då blev ledsen. Men sedan kom pojken hem igen och då blev alla glada igen!
Vi fick måla "Glad-glasögon" och snäll-glasögon och kärleks-glasögon!!! 
 
 
 
                                   
 
                                Titta så fina våra Glad-glasögon blev!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

prastgardenryssby.blogg.se

Hejsan! I denna bloggen kommer vi pedagoger på Prästgårdens förskola att dela med oss vad som händer ute hos oss i Ryssby. Välkomna!

RSS 2.0